Nu bjuder vi in till ett webbinarium 15 juni där slutsatserna i den nya rapporten Full effekt redovisas. Tillsammans med Infrastrukturdepartementet, Energimyndigheten och andra sakkunniga diskuterar vi vad som krävs för att säkerställa den svenska effektbalansen.

Hur klarar vi effektbalansen i det framtida elsystemet? I en ny rapport jämförs två framtidsbilder: en med nuvarande kärnkraftverk i drift och en utan kärnkraft där vind- och solkraft spelar en större roll. Fokus ligger på de timmar då elsystemet är som mest ansträngt. Hur kan det se ut, och vad behöver vi göra för att klara effektförsörjningen då? Det kommer vi att redovisa och diskutera när rapporten släpps den 15 juni. Missa inte det!

Vad: Webbinariet Full effekt
Dag: tisdagen den 15 juni
Tid: 13.30 till 14.30
Anslutningslänk: skickas dagen innan till alla som anmält sig